Érettségi 2005
2005.05.25. 20:11
Avagy, hogy játszunk a diákokkal
Az oktatási rendszerünk továbbfejlesztése elméletben:
Mindig is büszkék voltunk hazánk magas szintű iskolai oktatására, és arra, hogy a magyar diák tudása mennyivel magasabb szinten áll más országok diákjainál. A porosz mintájú oktatás évszázadokon keresztül jól működött, párosulva a magyar kreativitással.
Az elmúlt évtizedben viszont mindent megtett az oktatási minisztérium, hogy ez a többlet elfogyjon, hogy ne mondjam, mínuszba forduljon.
Ennek a sikeresnek nem mondható tevékenységnek a végállomása lett a kétszintű érettségi bevezetése, és a mostani lebonyolítása is.
És gyakorlatban:
- Jó reggelt tanár Úr! Az írásbeli érettségire jöttem.
- Szerbusz Kovács fiam! Ülj le, mindjárt megkapod a feladatlapodat.
- Köszönöm de nekem már van, a válaszokkal együtt.
- Honnan van?
- Az Internetről töltöttem le. Azt olvastam, hogy aki jól letölti annak számítástechnikából nem kell érettségiznie.
- Ez igaz is Kovács fiam, de minden másból viszont kétszer kell írni. .
- De tanár úr! És az ártatlanság vélelme?
- Remek a hozzáállásod Kovács fiam. Állampolgári ismeretekből máris megfeleltél. De a többiből duplán kell írni, és lehet, hogy triplán szóbelizni.
- Ha ez így van, akkor kifogással szeretnék élni.
- A kifogásaidat az Oktatási minisztériummal tisztázd! Ők hozták a döntést.
- Jó de azt olvastam, hogy a kétszintű érettségivel Ők is megbuktak. Nekik nem kell pótvizsgázniuk?
- Nem! Ők már levizsgáztak.
- És a közép, vagy emeltszintűt választották?
- Az emeltszintűt választották, de még alapszinten sem feleltek meg.
- Ez a gyakorlatban mit jelent?
- Azt jelenti Kovács fiam, hogy mint politikusok megfeleltek, mert egy „magyar politikus” soha nem bukik meg.
Budapest, 2005. május 25.
|